Äitin kasvimaalta saatiin raparperia ja mansikoita. Oon jo mansikoita syönyt jugurtin kanssa, mutta lopuista tein jälleen juustokakun.
Kinuskikissan idean Raparperi-Valkosuklaajuustokakun mukaan, mutta eri aineksia soveltaen niin, että täytteestä tulisi tällä kertaa hiukan raikkaampaa ja ilman suklaata.
Keksipohja:
200g keksejä
75g voita
(Muutaman keksin jätin pois ja laitoin tilalle hieman mantelia sekä pähkinärouhetta.)
n. 2dl mansikoita
n. 2dl raparperia pieninä kuutioina
1,5 dl vettä
50 g hyytelösokeria
Täyte: (soveltaen Inksuliinin ohjeen mukaan)
2 dl kermaa vaahdotettuna
200 g maustamatonta tuorejuustoa
n. 1 dl maustamatonta jogurttia
muutama rkl kookosmaitoa
vaniljasokeria
raparperi-mansikkasosetta
5 liivatelehteä
Pinnalle:
Lohkottuja mansikoita
Taas tuskainen hyytymisen odottaminen, nukkumaan kun menin niin teki niin mieli syödä tuota kakkua, mutta eihän se ollut vielä illan aikana hyytynyt. Mutta aamulla odotus palkittiin, ja hyväähän tämä oli jälleen kerran :)
Note!: Ens kerralla voisin koittaa tuohon pohjaan tuota suklaata, kuten Inksuliinin ohjeessa onkin mainittu. Tai ainakin muita kuin Digestive-keksejä vaihtelun vuoksi.


Ei kommentteja:
Lähetä kommentti