Suomalaisia nettilehtiä seuranneena välillä tekis mieli tunkea kaikille uutisten kommentoijille vähän murikalla tietoa päähän. Ateenassa sunnuntaina tosiaan sattui tuon säästöpäätöksen jälkeen semmonen mellakka, että siinä paloi muutama kymmenen taloa samalla, mukaan lukien vanha elokuvateatteri ja kuulemma oli yliopistokin tulessa. Mitä Ateenassa asuvilta tutuilta olen asiasta kuullut, niin tämä porukka, joka näitä ilkitöitä tekee, on pienien anarkistien joukko, sama joka riehuu näissä aina kaikkialla (tosin olen kuullut myös epäilyjä siitä, että aina tämän
turvallisuuskaartin saapuessa paikalle, tämä mellakka alkaa, eli että
siinä olisi syy ja seuraus - mutta tästä en minä enempää tiedä) . Tosiaankaan ei kukaan tavallinen kreikkalainen ole näihin osallisena, ja normaalisti mellakat rajoittuu vaan siihen parlamenttitalon edustalle. Mutta ei täällä mitään suomalaisia vihata, korkeintaan politiikkoja jos niitäkään. Suurin osa ihmisistä kun tietää oman maansa tilanteen ja mitä se vaatii.
Ja mitä tulee siihen lainan antamiseen, niin paha ottaa itsellä kantaa. Tosiasia kuitenki on, että näiden säästöjen myötä tavallisen kreikkalaisen työntekijän palkka supistuu tai tämä joutuu työttömäksi, samalla menee monia firmoja konkkaan. Hinnat ja muut kustannukset nousee koko ajan, esim. bensan hinta on jo noin 1,83 litra ja nousee vaan. Ruuan hinta on samaa luokkaa ku Suomessa, ja moni asia (liha, kahvi yms) on kalliimpaakin. Kasvikset vielä jotenkuten halpoja, mutta tietenkään talviaikana saatavuus joissakin tuotteissa on huonoa, joka näkyy sitten hinnoissa myös.
Eli ei täällä mikään paratiisi ole. Toisaalta, suurimmat ongelmat on Ateenassa, ja jos en avais telkkaria ja lukis nettilehtiä, niin en tietäis näistä tapahtumista mitään. Täällä asiat näkyy lähinnä hintojen kasvuna, ja kesä kun tulee pian, niin turistisesonki alkaa ja kaikilla on täällä ainakin töitä.
Muuten en siis tosiaan tiedä tapahtumista mitään, ja oon kirjotellu gradua eteenpäin. Ei ole vieläkään opettajalta tullut kommenttia, toivottavasti ei tarvi enää kovin suuria muutoksia alkaa tekemään, että tuo valmistuiskin joskus. Se pitäis parin viikon päästä olla jo sen verran valmis, että pystyn sen palauttamaan esittelyn pitoa varten - sen jälkeen siihen pitää vielä tehdä muutoksia, joita tässä esittelytilanteessa suositellaan tehtäväksi.
No, nyt tuli vapaailta tästäkin, kun sähköihin tuli oikosulku, kun A liikutti lämpöpatteria, se meinas kaatua ja naps. Ollaan nyt pimeässä ilman sähköjä, se pääkeskus on jossakin tässä lähellä mutta eipä sitä tuolla pimeässä tiedä ettiä ja talon omistaja ei oo ollu täällä paikalla ainakaan kuukauteen. No, A käy aamulla kattomassa ja kyselemässä, että jostai saahaan ne kytkettyä päälle.
Säästä: Ei täällä sitten mitään jääkautta tullukaan, kaks päivää kesti se kylmyys ja seuraavana päivänä oliki taas parikymmentä astetta. Joka toinen päivä täällä sataa vettä, joka toinen päivä on taas lämmintä. Mutta kuukauden päästä täällä on jo kevät, vaan ittehän oon kohta talven vietossa.
Ja mitä tulee siihen lainan antamiseen, niin paha ottaa itsellä kantaa. Tosiasia kuitenki on, että näiden säästöjen myötä tavallisen kreikkalaisen työntekijän palkka supistuu tai tämä joutuu työttömäksi, samalla menee monia firmoja konkkaan. Hinnat ja muut kustannukset nousee koko ajan, esim. bensan hinta on jo noin 1,83 litra ja nousee vaan. Ruuan hinta on samaa luokkaa ku Suomessa, ja moni asia (liha, kahvi yms) on kalliimpaakin. Kasvikset vielä jotenkuten halpoja, mutta tietenkään talviaikana saatavuus joissakin tuotteissa on huonoa, joka näkyy sitten hinnoissa myös.
Eli ei täällä mikään paratiisi ole. Toisaalta, suurimmat ongelmat on Ateenassa, ja jos en avais telkkaria ja lukis nettilehtiä, niin en tietäis näistä tapahtumista mitään. Täällä asiat näkyy lähinnä hintojen kasvuna, ja kesä kun tulee pian, niin turistisesonki alkaa ja kaikilla on täällä ainakin töitä.
Muuten en siis tosiaan tiedä tapahtumista mitään, ja oon kirjotellu gradua eteenpäin. Ei ole vieläkään opettajalta tullut kommenttia, toivottavasti ei tarvi enää kovin suuria muutoksia alkaa tekemään, että tuo valmistuiskin joskus. Se pitäis parin viikon päästä olla jo sen verran valmis, että pystyn sen palauttamaan esittelyn pitoa varten - sen jälkeen siihen pitää vielä tehdä muutoksia, joita tässä esittelytilanteessa suositellaan tehtäväksi.
No, nyt tuli vapaailta tästäkin, kun sähköihin tuli oikosulku, kun A liikutti lämpöpatteria, se meinas kaatua ja naps. Ollaan nyt pimeässä ilman sähköjä, se pääkeskus on jossakin tässä lähellä mutta eipä sitä tuolla pimeässä tiedä ettiä ja talon omistaja ei oo ollu täällä paikalla ainakaan kuukauteen. No, A käy aamulla kattomassa ja kyselemässä, että jostai saahaan ne kytkettyä päälle.
Säästä: Ei täällä sitten mitään jääkautta tullukaan, kaks päivää kesti se kylmyys ja seuraavana päivänä oliki taas parikymmentä astetta. Joka toinen päivä täällä sataa vettä, joka toinen päivä on taas lämmintä. Mutta kuukauden päästä täällä on jo kevät, vaan ittehän oon kohta talven vietossa.
| Aaltoja. |
| Lämmin päivä kävelylle. |
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti