keskiviikko 9. toukokuuta 2012

Vuoristorataa


Tässäpä sitten näitä kuvia tuosta asustani.








Hah hah, mahtu nimittäin nippa nappa nuo sortsit päälle :D Ei ois muuten mennyt kuukausi sitten...





Melkoset kuutamot on nyt ollut, ja vieläki on ihmeellistä seurata, miten tuo kuu nousee joka päivä eri aikaan. Eihän sitä Suomessa ollessa tajua, kun ei oikein pääse missään todistamaan tuota kuun nousua (ehkä merellä se näkyisi joo). Esim. pari päivää sitten kuu nousi jo siinä kahdeksan aikaan, kun oli vielä valosaa, ja eilen vasta yhdeltätoista. Ja noustessaan se on kivan punainen ollut.




Töissä on ollut melkosta meininkiä. Välillä tykkään kovastikin, ja välillä  tekis mieli heittää essu tiskiin ja lähteä lomille lompsis. Ahistaa, jos pomo on hengittämässä niskaan koko ajan, ja sanomassa "sano näin, tee noin, miksi teet näin, tee näin..". Sitten taas kun saa vapaasti olla ja jutella ihmisten kanssa, niin onhan nuo sisään tulleet.

Kreikkalainen ilta ja pomon "tuolitanssi"...

Pitää nyt ottaa päivä kerrallaan ja kattoa, millä mielellä sitä on. EHKÄ ens viikolla ois luvassa eräs työtarjous, jossa kuulemma olis sama palkka, mutta huomattavasti vähemmillä työtunneilla. Jos sen saisi niin sanoisin kyllä tälle nykyiselle työlle kiitos, hei.

Menut tuli muuten eilen painosta, ja ei mennyt ihan niin kuin Stromsössä. Painossa oli venäläisiä ja suomalaisia menuja. No, siitä venäläisestä puuttui puolet sivuista. Suomalaisia menuja olikin sitten tehty hups hieman liikaa - 18 kappaletta, vaikka tarvetta ois ehkä muutamille. Lisäksi siitäkin puuttui kokonaan kolme sivua. Ja, siinä mulle annetussa käännettävässä tekstissä ei ollut ollenkaan coctaileja ja drinkkejä, ja käsitin, että ne sitten jätettäisiin menuun englanniksi. No, ei vaan tämä painattaja (tai joku) oli sitten mennyt kääntämään ne ainesosat, ja mitä lie Googlen translatonia käyttänyt. Kuvitelkaa, kreikkalainen kääntää jotain englannin kielistä tekstiä suomeksi. Voisi jättää tekemättä. Yhdys sana virheistä ei sentään niin suurta harmia koidu, mutta miltä kuulostaisi drinkki (sivussa otsikkona kreikkalainen coctails), jossa ainesosana on voide ("cream") tai koksia (kokis)!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti