torstai 19. kesäkuuta 2008

4. päivä (TJ54) - auringon paahtoa

Eilen meniki sitte vähä myöhäsempään niin ei tullu kirjotettua.

Toissapäivänen aamupäivä kului kertsuja kuvatessa. Jonku verran sain piirtääkki, ja _ehkä_ jotenki aloin hahmottaanki miten ne menee oikeesti (ja epäilen menikö ne aiemmin piirtämät sittekään ihan oikein..). No, eipä nuo viime vuonnakaan ollu menny "ihan" putkeen, J hieman tuskaili niiden piirrosten kanssa - sori mutta niitä tulee varmasti lisää.

Sain hommat onneksi tehtyä iltapäivään mennessä, jotenka pääsin sitte ulos ja ottaan arskaa. Samalla hyvä mahollisuus lukea Tn<3 antamaa kirjaa (Paulo Coelho: Zahir). Tässä oleva teksti näköjään hävis, joten kerron lyhyesti: Auringon otto keskyty ku joku ruusupuskaukko tuli tyrkyttään niitä kukkia mulle ja alko sitte lässyttään jotain siinä. Olin vissiin liian kohtelias ku se ei tajunnu lähtee meneen. Sitte se jäi siihen istuun ja töllisteleen, niin pakkasin kamani ja lähin vetään. Otin vielä Lanten terassilla vähä aikaa arskaa mutta siinä oli lämmintä noin 60 astetta niin piti lähtee sisälle hommiin.

Kirjotushommat keskeyty ku J tuli kysyyn mukaan syömään. Oli porukka kuulemma menossa Trasteveressä johonki raflaan. Käytiin IVO -pizzeriassa, jonka pizzat kuulemma luokiteltu Rooman 2. parhaimmiksi - ja syystä! Pizza ja pari lasia valkkaria makso yhteensä noin 10e. Siitä sitte siirryttiin Callisto-baariin, suomalaisittain kuulemma lausutaan Kallistus. Se on kuulemma "La latteria" eli maitobaari - no sai siellä ainaki jätskiä. Siellä juotiin noin 5 pulloa kuoharia - 8e/pullo- ja ku paikka meni kiinni niin piti ottaa yks juomaton pullo mukaan ja siirryttiin (taksilla) Lanten terassille juomaan. Jaksoin olla siinä johonki puoli neljään asti paikallista aikaa.






Tännään sitte oliki vapaapäivä, mut nousin ylös jo ennen ysiä päästään siivojaan tänne, mitä ei sitte kuulemma oiskaan ihan pakko tehä vaan jättää vaan roskis oven eteen. Hyvä tietää jatkossa kun on rapsa ja haluaa nukkua myöhään :D Pääsin sitte ihan kunnolla ottaan arskaa ja sain kirjanki luettua yli puolen välin. (ja maha on tällä hetkellä possunpunainen...) Joskus kolmen aikaan alko tekeen mieli jätskiä joten päätin sitte kuitenki mennä siihen yhteen baariin joka on tuossa lähellä. Sain jätskin ostettua ilman kommelluksia. Pääsin jopa todistamaan pulujen hellää hetkeä, tai siltä se näytti koskapa se toinen pulu hyppi sen toisen selässä. Olin kameran kans liian hidas ja ne lähti karkuun. Nyt muuten oikeesti aina ku syön ulkona ja jos siinä on puu vieressä niin toivon että siinä terassilla on katos - kivasti tippu pulunp*skaa alas puusta, onneksi katoksen päälle. Joo sitte aattelin että ei jaksa mennä vielä Lanteen, että kävis vähän käveleen ja katteleen paikkoja. "Vähän" tosiaan. Pitkän vaelluksen jälkeen alko näkyyn tuttuja mestoja, olin kierrelly Trastevereen ja olin mielestäni kyllä ansainnu toisenki jätskin! :D Sitte aattelin samalla ku siellä olin niin käydä kaupassa, ostin viiniä kaks pulloa yhteishintaan 2,70e ja mansikoita n. 2e/500g. Kiersin tietenki Standan vaateosastotki läpi mutta ei löytyny mitään. Sain kumminki yhestä kojusta ostettua itelleni hameen. Ja siinäpä kello oli sitte jo kuus, että pikkunen kävelyretki tuli tehtyä.

Ihmettelen kans tuota italialaista teknologiaa. En osannu nimittäin käyttää uunia, joten mun kauan aikaa haaveilemista mozzarella-uunileivistä ei oikeen tullu ihan mitä olin aatellu. Siinä uunissa ei nimittäin oo mitään valoa tms josta näkis millon se on lämmin, tai saatikka onko se etes päällä! Meni sitte leipien lämmittämisessä reilu puoli tuntia kun se ei reagoinu oikeen mihinkään.

Huomenna aamulla on sitte lähtö Crustumeriumiin, joten täytynee alkaa aikasin nukkumaan.

P.S. Kattelin muuten nuota Ateenan lentoja, ja näyttää että pääsisin satasta halvemmalla jos lähtisin sillon lauantaina :/ Ja Oulusta saakka vieläpä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti